Hej!

Goddag. Idag har jag tagit en sovmorgon och steg upp ca 12.30. Jag hade trots allt druckit en 5-6 öl igår men konstigt nog kände jag mig inte ens onykter. Jag som brukar bli full efter 2 öl typ :D Kanske berodde på majoriteten seniorer som jag var omringad av. Man blir nog kanske onykter efter sitt umgänge. Jag låg och sov med Alf hela natten och höll om honom, det var supermysigt.

Efter en frukost på fil och mûsli(müsli?) och ett kokt ägg som var underkokt så jag höll på kräkas tog jag och mamma och föreberedde våra traditionella ost/skinksnurror. Elin du vet hur ofta de tillagas hemma hos mig :D De är iallafall supergoda och består av följande: Smördeg, en lagrad ost tex. Västerbottensost eller Krutrök, vindelrökt
(ett måste) skinka, salt och svartpeppar. Strimla skinkan och riv osten, lägg det fulla smördegen och rulla ihop. Skiva dem och lägg på en pllåt och in i ugnen i ca 10 minuter. Supergoda tilltugg som känns lyxiga till whiskeyn!

Nyss kom jag hem från Campingen där jag umgåts med min gamla vän Jenny. Hon och hennes karl Omar har just fått tvillingar, Alexander och William, som i veckan "fyllde" 8 veckor. De var söta men väldigt små. De skulle ta ett sånt här 4-generationskort idag och det blev väldigt fint! Vi får väl se det i tidningen i sinom tid. Vi åt en glass och snackade om livet. Hon bor i Övik och blev överlycklig när jag sa att jag eventuellt skulle flytta dit. :) En vän där iallafall, skönt.

Hade tänkt ta mig något att äta eftersom jag känner min mor. Vi ska grilla ikväll och jag antar att det inte blir före 18.30 om jag känner min familj rätt. Så jag håller på dö och hungrar snart ihjäl.

Jag skriver mer senare! :)

/a

Ps. Elin - märkte du en förbättring på styckesindelningen månne?

Kommentarer
Postat av: Olle

Dom där snurrorna lät ganska gott :P Äta middag 18:30 är väl inte så sent? Jag brukar typ äta då när jag bodde i Lycksele, eller är ensam hemma. :P

Heja Övik! :P

2009-06-21 @ 15:52:26
URL: http://dethararminblogg.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag är stolt över dig, mkt mkt bättre, hoppas firandet och helgen var till belåtenhet trots allt. Vi måste snackas vid ngn gång i veckan, behöver få spy lite galla över vissa av helgens händelser.



CIAO!

2009-06-21 @ 22:53:03
URL: http://hiraedd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0