Glad Midsommar!

Jag förstår inte hur jag kan försova mig på en sån fin(?) dag som denna! Jag vaknade av att mamma var uppe i magasinet som är på ovanvåningen av huset. Redan då förstod jag att klockan var mer än den skulle. Jag hade ställt väckaren på 9.00 men vaknade typ 10.45! Jag tror jag måste byta väckningsignal annars så kommer jag försova mig oftare, jag stängde ju av väckaren i sömnen i tisdags också när jag skulle till frissan och försov mig.

Idag är det uppehåll än så länge - peppar peppar, men jag hoppas och ber att solen ska få titta fram så vi får en underbar dag:) Hur ser vädret ut i övriga Sverige? Skriv gärna en kommentar!

Vi är ca 10 st som ska fira tillsammans här hemma i byn och det brukar faktiskt inte finnas så mycket traditioner så vi får se vad som händer. Det som alltid sker är att vi klär vår lilla midsommarstång här hemma och så får den stå på bordet ute på gräsmattan där vi ska äta. Sen in på småtimmarna brukar vi alltid spela kubb och även börja spela en runda på vår egna minigolfbana men vara 10 personer och spela en runda som är på 15 hål tar väldigt lång tid, så vi brukar tillslut ge upp och gå isäng :)

Jag känner mig pluffsig idag efter allt godis som jag och matte åt igårkväll. Först åt jag massa godis själv, sen lite pistachnötter och sen när matte kom vid 00.30 så var vi så sugna så vi gjorde oss några smörgåsar. Jag hoppas att jag kommer mig i mina kläder till idag! :) Borde bantat några dagar i förväg för jag vet hur jävla snäva de här kläderna är.

Jag återkommer senare :)

/a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0