Ig i svenska?

På grund av en del kommentarer ang mitt missbruk av det svenska språket undrar jag ibland hur jag fick MVG i alla svenskakurser :D Jag har kommit in i en period där jag sitter och skriver ordet, och tycker att båda stavningarna som jag klurat ut ser helt fel ut :P Vad ni än säger dock så kommer häst alltid heta hest, så är det bara!

Blev väckt av telefonens vackra ringsignal nu på morgonen(Alexander Rybak - Fairytale) och det var Jenny från jobbet som ringde. Jag kände nästan på mig att det var hon som skulle ringa. Vi har/hade nämligen gjort några passbyten på jobbet som infattar lördagkväll, och ondsdagkväll till veckan. Hon skulle åka till Umeå nästa lördag för att träffa vänner och grilla, då skulle jag jobba hennes söndag. I gengälld skulle hon nu jobba imorgonkväll och på onsdag åt mig. Iallafall....hon ringer och säger att hon ska skita i festen och att jag inte behöver jobba nästa söndag för henne trots allt.
Jag säger rätt snabbt dock att jag redan har bundit upp mig nu till lördagen och säger att jag måste få vara ledig. Kändes inte riktigt som att hon ville jobba men hon accepterade det och ska jobba den iallafall.

Det blev inte Umeå iallafall. Jag hittade ingen som ville följa med mig och det kändes lite deppigt att åka ner själv måste jag erkänna. Även om jag verkligen hade behövt förnya en del i min garderob. Det kanske var bättre att jag inte åkte, då sparar jag så mycket pengar jag kan till min semester. Jag har pratat med Lina och vi ska nog förhoppningsvis åka på något bus och bara ha det bra :D Annars har jag verkligen inga planer för min semester, och det känns lite skumt måste jag säga. 4 veckor utan något att göra? Shit...känns helt overkligt...Jag ska komma på nåt fabulous att göra, så är det bara!

Igår gjorde Alf nåt sjukt roligt(enligt mig själv). Han stod på mitt vardagsrumsbord och tittade upp mot bokhyllan brevid tvn. Där ligger Jolie och sover, och det ser nästan ut som att Alf är sugen på att hoppa de ca 2 meter det är, för att komma till henne. Han gör ett tappert försök men når bara till tv-bänken, där han får sladd och sladdar in i mina ljusstakar som står brevid tvn. Alla tre åker ner i backen, en bakom tvn, en på sidan, och en framför tvn. När jag blir arg på mina katter behöver jag bara göra ett speciellt litet ljud så springer båda bort oavsett om det bara är en som gjort fel.

Hursomhelst så satt jag vid datorn vid tillfället och när jag såg vad Alf gjorde så reste jag mig upp snabbt och gjorde mitt ljud. Jolie flög ner från bokhyllan, Alf sprattlar ner på golvet, får inte riktigt fäste på golvet och sladdar sig fram som en pil och försvinner. Jolie springer under köksbordet och gömmer sig. Hon kommer tebax efter en stund, eftersom hon kommer fram till att hon inte gjort nåt fel. Alf dock, han är försvunnen i mer än en timma. Jag misstänkte att han gömt sig under sängen. När jag väl börjar sakna honom så går jag dit och tittar. Då ligger han och sover mitt under sängen och har det så gott där i mörkret. Jag kallar på honom men han vill inte komma ut, hans ögon ser fortfarande rädda ut. Jag går och hämtar hans favoritleksak och skakar på den så den lever om. Ut kommer Alf, försiktigt. Han tittar på mig som att han ska gå sönder av skuld och kommer fram och stryker sig mot mig. Han är helt full av DAMM och ser helt sönderdeppad ut. Nu är vi vänner igen <3

/a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0