Helg!

ÄNTLIGEN HELG! Jag är superlycklig och hade inte klarat en dag till in Hell. Slutade jobba efter 16 och då fick jag lov att ringa upp mamma som hade ringt en stund tidigare, men då kunde jag inte svara, för jag satt och spelade piano och sjöng för en gubbe på jobbet! Visst är jag underbar?

Lite väntat var det dock att mamma skulle fråga om jag hade ringt och grattat mormor igår och eftersom jag inte hade gjort det så gick jag med svansen mellan benen ut från jobbet in till min bil och åkte hem och tyckte allmänt synd om mig själv. På tal om det så är det faktiskt väldigt synd om mig själv. De senaste två nätterna har jag knappt kunnat sova alls. Jag har blivit förkyld och det vill inte ge sig. Första natten hade jag sjukt ont i halsen och vaknade och ville sticka ner en ryggkliare och bara dra runt några varv, för jag höll verkligen på att avlida, pricken över iet hade varit om jag hade haft hosta i samband med denna outhärdliga smärta...I natt så hade jag det bättre i halsen men det rann ur näsan så jag höll på att evigt dö. Imorse kravlade jag mig upp i ottan och snöt mig och började då blöda näsblod, då ville jag bara ge upp och lägga mig på golvet och sprattla och grina som en tjurig liten unge.

Snygg som jag var, med toapapper fulla näsan gick jag till jobbet. Jag älskar det avsnittet i Sex and the City när Steve slår näsan i en dörrkarm och Mirandas nya kille, som är doktor, klipper upp en tampong och stoppar in delarna i näsan på honom! Det borde ju funka rätt bra, synd bara att jag inte är i behov av tamponger, och jag tror inte det är lönt att att köpa ett paket för så ofta blöder jag faktiskt inte näsblod...

Har nyligen ätit middag, och pga min förkylning så smakade det verkligen ingenting. Helt meningslöst att äta tycker jag. Tror jag ska åka på Ica och köpa en det-är-så-synd-om-mig godispåse om jag orkar för att bara sitta och deppa under en filt här hemma. Men är det lönt att köpa godis ens? Om inget smakar nåt? Ja, det är ju frågan, men fan va nice det hade varit med lite choklad och segisar? :) Det är ju faktiskt fredag och helg idag!

Ska försöka gå isäng tidigt ikväll men om jag känner mig själv så kommer jag troligtvis inte lyckas. Jag ska åka till Umeå imorgon och shoppa och bussen jag ska åka med går typ kl 8 så jag borde ju behöva sömn. Vi ser väl;)

xoxo

/a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0