Åter tillbaka

Hej, inte skrivit på två dagar nu! Fy på mig? Jag har faktiskt varit ganska upptagen och inte spenderat någon tid alls vid min dator. Kan försöka återberätta en snabb samanfattning av mina två föregående dagar.

Lördag: Eftersom jag haft arbetshelg så var jag såklart plikttrogen och släpade min rewmpa till jobbet kl 7 på morgonen. Jobbade dock bara till 12 eftersom jag bytt bort min kväll. När jag slutade så blev det att spurta hem och duscha, piffa och styla mig själv. Ni som känner mig vet att jag alltid har problem att välja outfit till events.  Jag tror hela min garderob låg på golvet till slut men jag kände mig nöjd med det jag hittat. Silverfärgad skjorta och en turkos slips! Jag kunde ju tagit en bild och lagt upp men sån hjärnkapacitet hade jag såklart inte igår.

En liten rolig notis bara är att Elin förstod inte varför jag skulle styla upp mig så sjukt mycket, ingen i Kriberg skulle nog bry sig ändå, tyckte hon :D Men jag älskar att klä upp mig och det spelar ingen roll vilka jag ska till. Jag vill alltid känna mig fin :) Elin brukar säga "du kommer ändå vara snyggast av alla där, så det spelar ingen roll vad du har på dig".

Jag skulle nämligen på 50-årskalas. Elins pappa, Dan, fyllde 50 år! När jag var klar åkte jag ner på stan och in på bolaget för att inhandla en liten present till honom. Han älskar Whiskey så det kändes som det självklara valet. Väl framme i Kriberg möts vi av massa släktingar som jag typ känner igen men inte minns riktigt namnen på. Hatar sånt....Anyway, god smörgåstårta och gott sällskap följdes av mängder av alkoholkonsumsion av alla förrutom mig själv och Elin. Tillslut blev jag dock tvungen att tillåta Elin att köra hem oss till Lycksele igen så jag blev bjuden på en drink av Annette. Drack den och några öl och började bli sugen på party! Jag ringde då till Julia för att stämma av om travlogen fortfarande var en aktuell plan för kvällen och det var den. Så off we went tillbaka till Lycksele och Travlogen. Jag stannade dock av hemma för att byta om :D Denna gång blev det en kortärmad vit skjorta och ett par knallgröna hängslen! Fick fina komentarer för mina kläder och några snygga människor drog i dem ;)

Tog mig såsmåningom hem och gick isäng. Steg upp kl 7 och var så sjukt törstig. Gick till min kyl och drack lite lemonade, åt upp ett helt paket med körsbärstomater och gick sedan och la mig igen:D Steg sedan upp kl 10 för att göra mig iordning för jobbet. 11-21 jobb. Efter jobbet gjorde jag mig några smörgåsar och gick över till Elin för att se en film.

Nu är jag hemma igen och tänker krypa ner under täcket för att strax stiga upp igen. Börjar jobba kl 7 imorgon/idag. Sen ska jag hem och piffa mig och gå ut med Jennie och fika på stan! Supernice kommer det bli :)

Nu är jag för trött för att skriva något mer produktivt så innan jag förstör denna text med mer ordbajsande ska jag sluta upp och tacka för mig.

/a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0